pondělí 24. února 2014

Veronika se rozhodla zemřít

Autor: Paulo Coelho
Beletrie/Psychologické/Filosofické
Originální název: Veronika decide morrer

Kniha Veronika se rozhodla zemřít tvoří první díl z triologie A dne sedmého. Druhý díl se jmenuje U řeky Piedra jsem usedla a plakala a třetí nese název Ďábel a slečna Chantal.

Veronika žije ve slovinském hlavním městě Lublaň, kde pracuje jako knihovnice. Rutinní život bez výhledu na změnu jí nenaplňuje a tak se rozhodne, že spáchá sebevraždu. Jednoho dne spolyká prášky na spaní a následně se probouzí v psychiatrické léčebně...

Upřímně musím říct, že mě kniha vůbec neohromila. Téměř od začátku jsem věděla, jak příběh dopadne. Ke konci knihy jsem se už modlila, abych se spletla a Paulo Coelho mi na konci díla vyrazil dech, ale bohužel se tak nestalo. I když mnoho lidí udává, že je závěr zcela překvapil, mě vůbec.

Jazyk a styl, kterým je kniha napsaná, taky asi nikoho neuchvátí. Čte se sice dobře, ale to je asi tak vše. 

 A co Veronika? To je holka, která se chce zabít jenom proto, že neumí vyvinout sama jakoukoliv jinou aktivitu, než kterou dělá den co den. Je celá špatná z toho, že žije ve stereotypu, ale nic pro změnu neudělá. S takovým přístupem bychom se mohli pozabíjet všichni. Podle mého názoru Coelho Veroniku popsal příliš povrchně a tímto jí i povrchní vytvořil. Kdyby dívka měla nějaké extrémní deprese či psychické stavy, ale mě přišla prostě jen znuděná z toho, že se nic zajímavého neděje.

Říká se: "Nikdy nesuď nikoho, v jehož mokasínech jsi neušel ani jednu míli." A tak ani já nechci příliš tvrdě "soudit" život slovinské dívky a písemný projev Paula. :) Jistě se najde mnoho lidí, kterým se příběh velmi líbí, ale já to bohužel nejsem. Vzhledem k tomu, že kniha měla pouze okolo 150 stránek, nepovažuji čas strávený nad ní za promarněný. A kdo ví, jednou možná pořádně docením i to, že jsem toto dílo přečetla. Život je přece nevyzpytatelný. :)

40% 

Žádné komentáře:

Okomentovat