sobota 13. června 2015

Tetovaný

Autor: Peter V. Brett
Originální název: The Painted Man
Fantasy

Na ČBDB hodnocení 95% a v komentářích samá chvála. To se zase jen tak nevidí. Tudíž jsem naznala, že to musí být super knížka. A i když nejsem skalní fanynka fantasy, po knize jsem bez váhání sáhla. 

Tetovaný je první kniha Démonské trilogie (Pouštní kopí a Válka za bílého dne jsou zbývající dvě knihy trilogie) od autora Petera V. Bretta. Kniha vypráví příběh Arlena, Rojera a Leeshy, tří hlavních hrdinů, kteří žijí v nelítostné době. Po soumraku totiž vycházejí na svět magičtí démoni, kteří rozsápají vše živé na dosah. Jediným možným únikem před děsivými démony je krytí se za magickými chranami. Chrany jsou symboly, jenž dokáží démony zastavit, pokud jsou správně zakresleny či vyryty. Jediná chyba v chranách může stát život mnoha lidí...

První polovina knihy mě moc nebavila. Trochu jsem se musela nutit k tomu, abych v knize pokračovala dál, přece jenom čtyři sta padesát stánek není zrovna málo. Druhá půlka díla je o třídu lepší a čte se výborně až na pár výjimek. A to jsou bitvy s démony, ty mě opravdu nebaví. Jak, koho, kde a kam zasáhne zbraň, mě moc nezajímalo. Ale je to samozřejmě o vkusu.

Hlavní hrdinové jsou milí, sympatičtí a není problém si je zamilovat. Charaktery postav se během příběhu vyvíjejí a nejsou to zidealizovaní hrdinové. Všichni mají své kladné i méně dobré vlastnosti, což dává těmto lidem reálný podklad. Není nic horšího než hlavní hrdina typu - všechno zná, všude byl a vždy se zachová správně.

 Děj je zajímavý, ale trochu předvídatelný, což na knihách moc nemám ráda. Přece jenom více zvratů a nečekaných událostí by knize více prospělo.

 Vzhledem k výše zmíněnému vysokému hodnocení jsem od knihy čekala o mnoho více. Hromady nadšených ohlasů bohužel nemohu sdílet. Tetovaný se mi nezdál až tak výborný, označila bych ho spíše za lepší průměr. O čemž svědčí i to, že mě vůbec neláká, začít číst zbývající dva díly trilogie. Možná je to tím, že dávám přednost jinému druhu literatury než fantasy. 

Rozhodně bych ale nechtěla odradit potencionální čtenáře od tohoto díla. Neboť ty desítky nadšených komentářů nevznikly jen tak a pokud máte rádi fantasy, kniha vás může nadchnout. U mě se to bohužel nestalo.

70%

Žádné komentáře:

Okomentovat